Digitala skollyftet uppgift 2 – 4

Tiden den bara försvinner – så nu slår jag tre flugor i en fet smäll istället!

Uppgift 2 .Personligt kursmål:

1. Hitta samarbetsformer för IT-pedagoger i Sverige – nätverka

2. Ta del av kunskap om vad som händer i ”digitala-skol-Sverige” och sprida alla goda exempel i Huddinge kommun ”and elsewhere”.

3. Diskutera och ventilera frågeställningar som uppkommer  i kursen med andra ”digiskolare”

Uppgift 3. ”Besvara, kommentera eller bearbeta andra kollegors kursmål och frågor”

– ska jag försöka komma igång med!

Uppgift 4: Identifiera ett skolutvecklings-område att samarbeta kring online.

Har inte identifierat ett område ännu, men är inne på att spåna på någon modell/process för hur IT-pedagoger/IKT-utvecklare eller motsvaraden kan stötta skolor med att integrera IT i pedagogiken på ett naturligt sätt eller om du föredrar ”Hur man kan använda sig av digitala verktyg i lärandet”. Det finns så många hinder på vägen, bl a ett stort behov av kompetensutveckling hos pedagoger.  Vad skulle en ”lägstanivå” kunna vara när det gäller IT i skolan, eller ska det ens finnas en ”lägstanivå”? Många funderingar….

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s