En stor digital godispåse fylld med inspiration, appar och idéer

Jag fick med mig en stor påse godis med mängder av både stort och smått från fredagens konferens ”Digitala pedagogiska verktyg i förskolan” som jag vill dela med mig av till så många som möjligt. Det var en dag full av inspiration, tips på iPad-appar och konkreta förslag på hur man kan arbeta med apparna på olika sätt. Jag har försökt samla de bästa godisbitarna  för dig som pedagog att inspireras och lära dig av. Förhoppningsvis hittar du ännu fler nya användningsområden och nya användbara appar på vägen. Jag börjar med att inspirera om Geocaching och hur man kan arbeta med QR-koder i undervisningen, och fyller på med mer allt eftersom.

Geocaching   – Skattjakt med GPS för både stora och små! Leta, ananlysera, värdera, diskutera, samarbeta m.m.

QR-koder – Det finns tusen och en möjligheter med dessa koder för dig som pedagog, från förskolan upp till gymnasiet. Det är bara den egna fantasin som begränsar. Läs mer och få konreta tips att komma igång med!

Taggat:, , , , , , ,

Kommentera

IT-magister

Mina tankar om digital skolutveckling

Vurderingspraksis

Vurdering for læring i praksis

Cecilia Jalkebo

PedagogCecilia

Kommentarer till Digitalt Lärande

Sylvia Svenungsson - IKT-pedagog - En blogg om hur IKT öppnar nya vägar för lärande

Sfipaddan

Digitala arbetssätt med iPads på SFI

Oskar Rundgren Träningsblogg

Ord och bilder från skog och asfalt

Mellangårdens Fritids -Mörtviksskolan

En skolblogg från moobis.se

Johan Kants blogg

En blogg som nästa bara tar upp det som inte fungerar i skolan, eller det som jag är kritisk till. Sällan eller aldrig tar jag upp alla fantastiska lärare och underbara elever. OBS: Detta är en blogg, alltså en digitaliserad dagbok - INGEN VETENSKAPLIG AVHANDLING!

Mitt Flippade Klassrum

"Education is not a preparation for life - education is life itself"

Peter Hjelm

Utvecklingsledare på Kompetenscentrum för flerspråkighet, Umeå kommun

I'm All For It!

Marie Linder om pedagogik, IT, skola och utbildning

JL Skolutveckling (test)

En skola för den digitala generationen!

Skolutveckling i Huddinge

Sylvia Svenungsson - IKT-pedagog - En blogg om hur IKT öppnar nya vägar för lärande

Digitalt lärande

i Huddinge kommun

Erica Lövgren

Om undervisning och utbildning

Uggleblogg

Sylvia Svenungsson - IKT-pedagog - En blogg om hur IKT öppnar nya vägar för lärande

Sandra Wissting

Sylvia Svenungsson - IKT-pedagog - En blogg om hur IKT öppnar nya vägar för lärande

Hannes IKT-verkstad

Sylvia Svenungsson - IKT-pedagog - En blogg om hur IKT öppnar nya vägar för lärande

